مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مقایسه تزریق داخلی مفصلی لیدوکائین با تزریق داخل وریدی پتدین و دیازپام بای بی دردی در درفتگی قدامی شانه در word دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مقایسه تزریق داخلی مفصلی لیدوکائین با تزریق داخل وریدی پتدین و دیازپام بای بی دردی در درفتگی قدامی شانه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مقایسه تزریق داخلی مفصلی لیدوکائین با تزریق داخل وریدی پتدین و دیازپام بای بی دردی در درفتگی قدامی شانه در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مقایسه تزریق داخلی مفصلی لیدوکائین با تزریق داخل وریدی پتدین و دیازپام بای بی دردی در درفتگی قدامی شانه در word :

سال انتشار: 1386

محل انتشار: دومین همایش سراسری طب اورژانس

تعداد صفحات: 1

نویسنده(ها):

رضا شریعت محرری – بیمارستان امام خمینی – بخش اورژانس

چکیده:

پیش زمینه : در دفتگی قدامی شانه یکی از شایعترین موارد مواجعه به بخش اورژانس بیمارستان هاست. به شکلی ستنی ، تزریق داخل وریدی مخدرها و بنزودیازپین ها برای تسکین بیماران استفاده شده است، اما همواره بیم بروز عوارض جدی وجود داشته است.
هدف:
این مطالعه با هدف مقایسه تسکین ایجاد شده با تزریق لیدوکائین داخل مفصلی و پتیدین / دیازپام داخل وریدی برای جا اندازی در رفتگی قدامی شانه طراحی شد.
مواد و روش :
در این کارآزمایی بالینی تصادفی ، شاهد دار و غیر کور ، درهر یک از دو گروه 24 بیمار دچاردر رفتگی قدامی تروماتیک و غیر عادتی مفصل گلنوهومرال ، مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان امام خمینی تهران، بررسی شدند . در یک گروه از تزریق داخل مفصلی لیدوکائین 1% و در گروه دیگر از تزریق داخل وریدی پتیدین و دیازپام داخل وریدی برای تسکین بیماران استفاده شد. جااندازی بسته با روکشش- کشش متقابل(traction-countertaction) و توسط یک فرد انجام شد. میزان درد بیماران ، پیش از تزریق ، پس از تزریق ولی پیش از جااندازی و هنگام ترخیص ثبت با کمک یک مقیاس چشمی آنالوگ 100 میلی متری شد. داده ها با آزمون پارامتری تحلیل شدند.
یافته ها:
متوسط درد ( برحسب میلی متر) در سه دوره ذکر شده در گروه لیدوکائین به ترتیب 8/10+-3/84 ، 7/17+-6/52 ، 5/17+-3/27 ، و در گروه پتیدین/دیازپام5/9+-2/83 ، 7/9+-9/57 ، 8/11+-9/23بود. که در هر دو گروه کاهش مشابهی را نشان می داد. ( همواره p<0/05) . عوارض جدی در هیچ موردی دیده نشده .
نتیجه گیری:
تزریق داخل مفصلیلیدوکائین در ایجاد تسکین برای کمک به جاندازی بسته درفتگی قدامی شانه به اندازه تزریق داخل وریدی پتیدین و ودیازپام موثر است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ۹۵/۰۷/۱۷
  • ali mo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی