مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

  • ۰
  • ۰

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود فایل راهکارهای کاهش ضعق املای دانش آموزان دوم دبستان در word دارای 41 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود فایل راهکارهای کاهش ضعق املای دانش آموزان دوم دبستان در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود فایل راهکارهای کاهش ضعق املای دانش آموزان دوم دبستان در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود فایل راهکارهای کاهش ضعق املای دانش آموزان دوم دبستان در word :

بررسی راهکارهای عملی کاهش ضعف املاء در دانش آموزان پایه دوم

دانلود فایل راهکارهای کاهش ضعق املای دانش آموزان دوم دبستان در word
فهرست:

معرفی فایل.......................................الف

شعر..................................................ب

تشکر و قدردانی.......................................1

مقدمه ...............................................3

توصیف ، وضعیت موجود.............................5

روشهای گردآوری اطلاعات(شواهد یک ).........7

تجزیه و تحلیل داده ها...............................23

پــــــــیشنهادراه حل موقتی و انتخاب راه حل26

اجرای را حل و نظارت................................27

گردآوری اطلاعات ( شواهد 2)....................29

نتیجه گیری ( ارزشیابی )......................... 30

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: قسمتهایی از متن:

مشکلات دیکته نویسی

دانش آموزان زیادی وجود دارند که در درس دیکته دچار مشکل هستند و به نسبت تعدادغلط هایی که مرتکب می شوند نمرات کمتری دریافت می کنند واقعیت این است که انواع اشتباهاتی که کودک مرتکب می شود از یک نوع و یک نسخ نیستند تا بتوان با اتخاذ یک روش همه آن اشتباهات را از بین برد و به پیشرفت وی اطمینان یافت . برای دستیابی به یک راه حل ساده و امیدوارکننده بهتر است ابتدا با اجرای آزمون هوشی از طبیعی بودن هوش کودک اطمینان حاصل نماییم . اگر کودک در سایر درس ها و فعالیت هایش مثل سایر کودکان معمولی باشد به اجرای آزمون هوش نیاز نداریم . بعد از اطمینان از عادی بودن هوش دانش آموز باید اشتباهات دیکته های متعدد دانش آموز را از روی دفتر دیکته وی یادداشت کنیم و علت یا علل آن اشتباهات را بیابیم.

توصیف وضعیت موجود :

من فریبا شمشیری به مدت 18 سال شغلی بسیار شیرین و دوست داشتنی دارم . شغل بزرگ معلمی و افتخارم این می باشد که به عنوان یک معلم مشغول به خدمت می باشم.من به شاگردانم عشق می ورزم و با آن ها ارتباط عاطفی بسیار بالایی دارم آنان حرف دلشان را با من در میان می گذارند ، شاید موفقیت من در گرو همین ارتباط عاطفی می باشد . . فارغ التحصیل از تربیت معلم در رشته آموزش ابتدائی می باشم ، ابتدای خدمتم در روستای دور افتاده ای بودم بعد از چندین سال خدمت به مشهد مقدس انتقال یافته و به مدّت 3 سال در ناحیه 2 بودم و سپس به ناحیه 7 منتقل شدم . به مدت 8 سال در پست مدیریت و معاونت مشغول به خدمت و بقیه در شغل آموزگاری ، 6 سال سابقه در پایه دوم دارم و به مدت 4 سال است که در مدرسه طوبی رفعت واقع در استاد یوسفی 32 در شیفت ثابت صبح مشغول به تدریس می باشم. مدرسه در دو شیفت با 15 کلاس . کلاس من در سالن پائین دومین کلاس می باشد . دبستان دارای امکانات بسیار خوبی می باشد . فضای بزرگ و سرسبز – کارگاه آموزشی جهت جلسات آموزشی آموزگاران در هر ماه یکبار – آزمایشگاه علوم و کامپیوتر ، آبدارخانه نمازخانه ، . . .

...

اجرای راه حل و نظارت :

روز اول هفته : از دانش آموز می خواهیم هر لغت جدید را روی یک کارت به اندازه های 15×6 سانتی متر بنویسد .

روز دوم هفته : کنار دانش آموزان نشسته و نوشتن دیکته ی کلمات را تمرین می کنیم ر مورد هر کارت ترتیب عمل به این شرح انجام دادم .

با دقت کامل به کلمه نگاه کند .

کلمه را با صدای بلند بخواند .

کلمه ی مورد نظر را در یک جمله به کار ببرد .

همچنان که به کلمه نگاه می کند بگوید با چه حروفی نوشته شده است .

روز سوم هفته : از دانش آموزان خواستم که در مورد هر کارت به ترتیب زیر عمل کند.

با دقت به کلمه نگاه کند.

با صدای بلند کلمه را بخواند .

کــارت را به پشت روی زمین بگذارد و دیکته ی کلمه را با صدای بلند بگوید ( حروف کلمه را هجی کند ) .

کارت را مجدداً به رو برگرداند و ببیند که حروف کلمه را درست گفته است یا خیر .

روز چهارم هفته :

از دانش آموزان امتحان تقریبی به عمل آوردم برای این کار موارد زیر را رعایت کردم :

یک ورقه کاغذ خط دار به او دادم.

از کلماتی که قبلاً روی کارت نوشته شده بودند به او دیکته گفتم و وقت کافی در اختیارش قراردادم تا آن هارا بنویسد .

وقتی دیکته تمام شد از او خواستم با به کار بردن کارت های لغت دیکته ی خود را تصحیح کند .

روز پنجم هفته :

یک دستگاه ضبط صوت تهیه و آن را روشن کردم از دانش آموزان خواستم هجی کلمات را با صدای بلند بگویند و آن هارا ضبط کردم.

پس از آن خودش هم می تواند با استفاده از ضبط صوت نوار از اول بگذارد و خود دیکته ی آن ها را بنویسد . به این ترتیب می تواند بدون کمک دیگران به خود دیکته بگوید و آن را بنویسد .

توصیه می شود معلمان عزیز در زمان انجام آماده سازی کارت های لغت را دور نیندازند از دانش آموزان خواسته که کارت لغت مربوط به بقیه ی هفته هارا در یک جعبه قرار دهد به این ترتیب می توانید در مواقع لزوم آن ها را باید والدین در منزل دوره کند . ...

...


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ۹۶/۰۴/۲۱
  • ali mo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی