دانلود مقاله بررسی فنی گزینه های مختلف روسازی در مناطق گرمسیر در word دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بررسی فنی گزینه های مختلف روسازی در مناطق گرمسیر در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی فنی گزینه های مختلف روسازی در مناطق گرمسیر در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود مقاله بررسی فنی گزینه های مختلف روسازی در مناطق گرمسیر در word :
سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش ملی جغرافیا، شهرسازی و توسعه پایدار
تعداد صفحات: 14
نویسنده(ها):
حمیدرضا الفتی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
مونا مهدیزاده – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه زنجان
منصوره فخری – عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده:
هدف از احداث روسازی برای یک راه تأمین یک سطح صاف و هموار برای وسایل نقلیه است که امکان تردد آنها را در شرایط گوناگون جوی با ایمنی کافی فراهم سازد. علاوه بر آن یک روسازی باید بتواند ضمن تحمل تنش ها و کرنش های ناشی از تکرار بارگذاری مجاز وسایل نقلیه، مقدار این تنش ها و ک رنش ها را تا حد مجاز و قابل تحمل خاک بستر روسازی تقلیل داده و از دوام کافی نیز برخوردار باشد. یکی از مهمترین مسائل موجود در طراحی و اجرای راه های کشور عدم توجه کافی به ضوابط و معیارهای طراحی روسازی و یا استفاده ترکیبی از ضوابط و معیارها با ماخذ گوناگون بوده است که موجب کاهش کیفیت و عمر مفید جاده ها در نتیجه اتلاف سرمایه های ملی شده است. از فاکتورهای خارجی تأثیر گذار بر عملکرد روسازی، ترافیک، شرایط محیطی و تأثیر متقابل آن دو است. مهمترین عامل زیست محیطی دما و درصد رطوبت می باشد. تلفیق فاکتورهای آب و هوایی در طراحی روسازی برای ایجاد یک پروسه طراحی تحلیلی- تجربی بسیار مهم است. در این مقاله به بررسی روسازی آسفالتی، صلب و معکوس در نواحی گرمسیر پرداخته شده و از نظر فنی مورد مقایسه قرار می گیرند. پس از بررسی مشخص گردید نرخ آغاز ترک های خستگی بر اساس دما برای قسمت پائین لایه ی آسفالتی در سواحل جنوبی بیشتر بوده در حالیکه روسازی صلب در منطقه کویری به دلیل گرادیان حرارتی مثبت، بیتر در معرض ابتلا به ترک های خستگی عرضی هستند و در نواحی خلیجی احتمال بیشتری برای ترک خوردگی طولی و گوشه به علت گرادیان دمای منفی وجود دارد.
- ۹۵/۰۷/۱۷